Beginnen met Contentmarketing

Home  /  Homepage  /  Beginnen met Contentmarketing

On januari 7, 2016, Posted by , In Homepage,Online Marketing, With No Comments

Als zelfstandig ondernemer wil je graag met je vak bezig zijn. Maar bij ondernemen komen nog veel meer zaken kijken wat niks heeft te maken met dat vak. De boekhouding doen, administratie bijhouden én ook marketing is een heel belangrijk onderdeel van ondernemen. Maar als je bijvoorbeeld werkzaam bent als fysiotherapeut zijn dit zaken waar je vaak weinig of geen verstand van hebt. Veel ondernemers hebben daarom een boekhouder die de administratieve zaken regelt. Maar marketing is een onderdeel die ondernemers er vaak zelf bij doen. Een belangrijk onderdeel, want goede marketing zorgt voor meer klanten, naamsbekendheid en continuïteit van je bestaande klantenbestand.

Maar waar begin je? Hoe ga je om met alle online mogelijkheden die er zijn?

In dit artikel wil ik je graag op weg helpen met een onderdeel van Online Marketing. Dit kun je uitvoeren voor je onderneming om zo meer klanten, meer naamsbekendheid en een goede relatie met je bestaande klanten te krijgen. We praten hier over contentmarketing.

Veel ondernemers hebben een eigen website en zijn actief op verschillende Social Media kanalen zoals LinkedIn, Facebook en Twitter. Maar een profiel aanmaken is niet genoeg. Om deze kanalen succesvol in te zetten moet je hier actief mee om gaan en regelmatig dingen plaatsen. Maar wat plaats je dan? Dit stuk noemen we contentmarketing.

Content omvat alles wat je kunt delen op je website, Social Media kanalen maar ook per e-mail aan bestaande klanten en prospects. Dit zijn foto’s, artikelen, video’s, etc.

Het doel van je Social Media kanalen en de e-mails die je verstuurd is om meer bezoekers te krijgen op je website. Als bezoekers op je website zitten wil je dat ze een actie ondernemen, zoals een afspraak maken, een formulier invullen of contact met je opnemen.

Daarom is het van belang dat je de content die je maakt altijd eerst op je website plaatst. Dit kan door bijvoorbeeld een Actueel pagina te maken. Op die pagina op je website plaats je regelmatig nieuwe berichten. Deze berichten kun je dan weer delen op je Social Media kanalen en via de mail.

Betere houding werkMaar wat voor content ga je delen? Belangrijk is dat je artikelen, video’s en foto’s maakt waar je doelgroep wat aan heeft. Ben je een fysiotherapeut, schrijf dan een artikel met 5 tips om je houding op je werk te verbeteren. Of maak als sportinstructeur een video met uitleg hoe je een bepaalde oefening op de juiste manier uitvoert. Dit is waardevolle informatie voor je doelgroep. Hier hebben ze iets aan en de kans dat zij het zullen delen met hun netwerk is groter.

Naast waardevolle content is het ook goed om dit af te wisselen met leuke/grappige content. Heb je bijvoorbeeld een schoenenwinkel plaats dan eens een leuke foto van de meest vreemde schoenen.
SchoenenPlaats de content op je website en deel de link hiernaar via je Social Media kanalen en via e-mail aan je bestaande klanten.

Ik hoop dat je naar aanleiding van dit artikel wat inspiratie hebt gekregen voor het maken van content.

Heb je nog vragen hierover, neem dan gerust contact met mij op via Karin@carbonero.nl
of 06-41588349.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.